Podkast: Birgitte Fjørtoft om barns lek Hva er egentlig lek – hvorfor er leken så viktig? Kan man være en velorganisert barnehagelærer samtidig som man deltar i barns lek?
Grunnbok gjennom generasjoner Gunn Imsens klassiker er mer enn en grunnbok. Den er et uttrykk for hvordan et aktivt faglig liv kan leves, skriver Tine S. Prøitz.
Kunsten å leve et godt digitalt liv – Vi sier gjerne at dagens unge er født digitale. Men det betyr ikke at de er født mediekritiske, sier bokaktuelle Leonora Bergsjø.
Ikke alle studenter er skikket for yrket – Når vi gir en student vitnemål, må vi også kunne stå inne for at studenten er personlig egnet til yrkesutøvelsen, sier Kari Kildahl.
Podkast: Jørgen Moltubak om improvisasjon i klasserommet Redskaper fra teaterimprovisasjon er en fantastisk ressurs i klasserommet. Jørgen Moltubak forteller deg hvordan.
Hvordan bli en drømmelærer? I drømmelærerens klasserom utgjør de trygge og varme relasjonene både læring og omsorg i ett, skriver forfatter Dag Johannes Sunde.
Søkelys på lærerutdanning i Norden Har norsk lærerutdanning et PR-problem, og stemmer det at lærerutdanningen i Finland er fremragende?
Lette spørsmål med vanskelige svar – Det er viktig å lære å tenke logisk om sannsynlighet i ung alder, sier forfatterne av ny lærebok.
La barna utvikle seg til å bli digitale borgere Å forby barn å bruke sosiale medier vil frata dem et viktig grunnlag for deres digitale dannelse.
– Ta barnas tull og tøys på alvor Tiss og bæsj og promp går aldri av moten. Barn elsker å tulle og tøyse. Men hva handler dette fenomenet om?